Kamis, 19 November 2015

Mata Anda Chakra Ketiga & Kesihatan Anda - Gerak hati, Kesedaran & Sakit Kepala

Mata Anda Chakra Ketiga & Kesihatan Anda - Gerak hati, Kesedaran & Sakit Kepala

Kita semua dilahirkan dengan dua mata dan walaupun darjah penglihatan kita mungkin berbeza dari seorang ke seorang yang lain, kami masih mampu untuk mengatakan bahawa ya, kita mempunyai dua mata dan kita dapat melihat "ini" juga.

Jadi berapa banyak yang lebih baik yang anda fikir anda boleh lihat jika anda telah diberi mata ketiga?

Apa yang anda fikir boleh berubah? Anda akan dapat melihat lebih baik? Dengan lebih jelas? Adakah anda bayangkan diri anda diberikan beberapa jenis penglihatan super manusia atau kemahiran dengan mata ketiga ini?

Berita baik adalah bahawa anda telah pun berbakat dengan mata ketiga. Ini mata tambahan adalah dalam bentuk Ajna, chakra atau tenaga pusat keenam anda. Sewajarnya cukup, Third Eye anda terletak di antara dan di atas kening anda dan dianggap sebagai kehikmatan dan rumah gerak hati dan imaginasi anda.

Dan sebenarnya, dengan diberikan mata tambahan ini, anda memang diberikan, kemahiran hampir super manusia yang sangat istimewa dan itulah pemberian intuition- tempat di mana anda boleh menghubungkan kebolehan intelek dan psikik anda anda.

(Minus rujukan bola kristal, sudah tentu.)

Gerak hati ini yang dinamakan sense- keenam anda selepas penglihatan, bau, rasa, sentuh dan pendengaran, senses- lima anda dan juga kerana ia adalah rapat yang terlibat dengan chakra keenam anda. Terdapat sambungan yang menakjubkan yang sudah diterima dalam kehidupan kita setiap hari apabila ia datang kepada kebijaksanaan chakra sistem- langkah pertama adalah sentiasa kesedaran itu.

Kesedaran adalah hadiah kedua chakra Mata Ketiga.

Kita diberi kesedaran sebagai satu cara untuk melihat sesuatu dengan lebih jelas, lihat keadaan lebih lengkap dan dapat membuat keputusan yang sedar dan sesuai dari sudut pandang.

Tetapi hadiah ini bunyi seperti mereka boleh menjadi banyak tekanan.

Hidup melalui gerak hati dan kesedaran bunyi hampir seperti anda mendaftar diri untuk lebih kudus daripada kewujudan engkau.

Dan kerana itu, ketidakseimbangan dalam chakra ini boleh nyata dirinya sebagai kedua meneka diri, ketakutan, flightiness, sakit kepala, mata, telinga, hidung dan sinus syarat, ketidakseimbangan hormon, insomnia dan gangguan saraf. Kemurungan juga boleh menjadi hasil yang tidak seimbang chakra Mata Ketiga.

Satu lagi kesan sampingan yang menarik ketidakseimbangan boleh menjadi rasa tidak puas hati dengan status quo atau genangan, terutamanya dalam sektor kerjaya dalam hidup anda.

Its seolah-olah badan anda tahu bahawa anda tidak cukup berhubung dengan gerak hati anda atau kesedaran anda tidak di mana ia boleh menjadi dan kerana itu, ia muncul sebagai arus bawah dan kesakitan hampir sneaky atau rasa tidak puas hati.

Kebanyakan sakit kepala, mata, telinga, hidung atau jangkitan sinus mengambil sedikit masa untuk minuman. Ini boleh dikaitkan secara langsung kepada perpecahan yang perlahan apa yang sedang berlaku di dalam kepala anda.

Sila lihat dan lihat, benar-benar melihat, apa yang sedang berlaku dalam hidup anda.

Di mana anda berpuas hati? Di mana anda tidak berpuas hati?

Adakah anda mempunyai masalah memberi tumpuan atau tumpuan? Adakah anda rasa gugup, flighty atau keliru?

Adakah anda rasa terputus dengan apa yang anda lakukan pada hari ke hari? Jika ya, dalam apa aspek?

Bolehkah anda melihat bagaimana semua di atas secara langsung berkaitan dengan kesihatan kita?

Ia tidak cukup untuk berasa sakit kepala, merasa jangkitan sinus atau tersisih kepada persekitaran anda, anda juga perlu bertindak ke atasnya.

Bayangkan ini, kira-kira di sini bermaksud kejelasan pemikiran, semangat arah dan ketaatan, imaginasi yang kuat, semangat kesedaran diri dan sistem saraf dan endokrin seimbang.

Jika sesuatu yang terasa off di sini, maka seluruh tubuh merasakan ia.

Chakra Mata Ketiga boleh berasa hampir seperti pusat saraf otak kerana, dengan baik, ia sebenarnya.

Jadi bagaimana kita pergi tentang bekerja dengan ketidakseimbangan di sini? Bagaimana kita boleh menggabungkan konsep-konsep ini ke dalam kesihatan yang lebih tinggi?

Terdapat beberapa cadangan yang sangat mudah yang saya ada untuk Mata Ketiga, ramai yang memerlukan anda menjadi tenang dan semata-mata dengan fikiran anda. Jika anda mendapati ia amat sukar untuk berbuat demikian, maka saya juga akan memberi anda cadangan untuk itu.

Yoga dan meditasi adalah pilihan landasan yang cepat ke arah yang lebih seimbang chakra mata ketiga. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna bahawa proses ini cepat atau menyakitkan. Kedua-dua akan membangkitkan banyak isu-isu, baik dahulu dan sekarang, dan perlu diambil dengan itu dalam fikiran.

Journaling fikiran anda adalah satu lagi pilihan, terutamanya jika anda merasa sukar untuk menenangkan fikiran anda. Ia juga membantu untuk bekerja melalui mana-mana isu-isu yang yoga atau meditasi membawa.

Jika anda mendapati sukar untuk bersendirian dengan pemikiran anda, saya boleh mencadangkan meditasi berpandu atau playbook berpandu. Oleh kerana anda diberitahu untuk melakukan sesuatu atau membayangkan sesuatu, otak mampu untuk keluar dari perlindungan, mod pertahanan dan membuka sendiri sehingga perlahan dan bersantai.

Kunci di sini adalah sistem saraf. Jika badan anda diletakkan di bahagian pertahanan, sistem saraf anda akan amped dan akan mendapati sukar untuk keluar dari mod kecemasan.

Tetapi jika anda boleh mencari jalan untuk menenangkan minda, untuk melambatkan sistem saraf ke bawah dan kembali ke homeostasis, maka anda akan mendapati bahawa kesihatan melalui chakra ini adalah semudah bersantai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar