Kamis, 19 November 2015

Mencegah batu karang semulajadi

Mencegah batu karang semulajadi

Satu cara untuk mencegah batu karang dari terbentuk pada masa akan datang adalah untuk minum banyak air suling. Minum air suling mengurangkan kepekatan air kencing dan mencairkan ia. Minum 8 hingga 10 gelas air suling sehari. Walaupun ia adalah disyorkan bahawa semua pembentuk batuan yang cuba untuk menghasilkan antara dua hingga tiga liter air kencing setiap hari, apa-apa pertambahan pengambilan cecair bermanfaat. Air membantu untuk mencuci bahan-bahan di dalam buah pinggang yang boleh membentuk batu. Orang memakan kuantiti yang banyak air untuk mengelakkan batu-batu telah mengurangkan peluang untuk membangunkan batu sebanyak 40%. Selepas berbulan-bulan atau tahun dehidrasi konsisten, badan tidak boleh berkesan toksin siram, kekotoran dan kalsium. Dan satu keputusan (banyak) adalah kalsium pembentukan di dalam buah pinggang. Beberapa faktor, sering dalam kombinasi, mewujudkan keadaan di mana orang-orang yang terdedah kepada batu karang membangunkan mereka.

Satu cara tambahan untuk mencegah batu masa depan daripada berlaku adalah pembersihan buah pinggang yang merupakan satu proses yang digunakan untuk mengepam keluar toksin dan bahan buangan dalam tisu buah pinggang. Ia juga adalah satu prosedur penting dalam melarutkan batu-batu yang sangat berbahaya. Dengan membersihkan buah pinggang, semua kesan-kesan buruk yang disebabkan oleh rosak sistem kencing dibersihkan dan buah pinggang mendapatkan semula keupayaan normal fungsi mereka. Tetapi peranan yang paling penting dalam pembersihan buah pinggang dalam menghapuskan batu karang. Semua batu karang tidak boleh di kesan oleh sinar-X, jadi pilihan terbaik adalah untuk mencegah batu melalui pembersihan buah pinggang. Dengan laluan yang lebih mudah untuk membuang air kecil, manfaat pembersihan buah pinggang termasuk kesihatan dan kulit yang lebih baik mencari dan kulit bertambah baik. Jika anda memberi enjin kereta anda tetap kering dan penalaan, maka anda perlu menggunakan strategi yang sama dengan badan anda, memberikan buah pinggang anda membersihkan menyeluruh secara tetap!

Tambahan pula, lakukan aktiviti dan makan makanan yang betul juga boleh membantu mencegah batu karang. Mengikuti diet oxalate merupakan satu lagi langkah pencegahan penting. Satu komponen penting banyak batu-batu adalah oxalate. Badan menghasilkan kebanyakan oxalate dalam air kencing sebagai oleh-produk, manakala bahagian yang diperolehi daripada diet seseorang. Oxalate ditemui di tahap yang tinggi dalam bayam, perkelahian, cranberry, strawberi, beri hitam, coklat, kacang, sayur-sayuran bit, skuasy, koko dan teh. Kalsium pembentuk batu oxalate harus mengelak daripada memakan jumlah yang besar makanan ini. Pengambilan tinggi daripada daging, ikan dan ayam meningkatkan risiko pembentukan batu. Ini terpakai terutamanya kepada urik pembentukan batu asid, tetapi juga untuk pembentuk batu kalsium. Had Garam adalah disyorkan untuk pembentuk batu. Diet serat yang tinggi boleh memberi manfaat tambahan. Ia adalah penting bahawa perubahan pemakanan menjadi perubahan gaya hidup yang kekal. Perubahan ini perlu diguna pakai secara beransur-ansur, bermula dengan peningkatan dalam pengambilan cecair dan pengurangan garam pemakanan. Apabila ini menjadi kebiasaan, pengubahsuaian diet tambahan perlu diperkenalkan jika pembentukan batu terus menjadi masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar